7 triků, jak psát a hýbat se (nejen pro copywritery)

Možná znáte obrázek, který líčí vývoj člověka od opice přes neandrtálce, postupné napřimování až po homo sapiens sapiens. Existuje mnoho parafrází tohoto obrázku. Jednou z nich je ta, na které napřimování pokračuje zase ohýbáním a poslední obrázek je shrbená silueta člověka sedícího za počítačem.

Human evolution ends behind personal computer

Možná tušíte, kam tím mířím. Ano, je to tak. Poslední postava je mimo jiné také poměrně přesnou replikou člověka – copywritera.

Stále se divíte, že vás bolí záda anebo hlava? Že máte problémy s krční nebo bederní páteří? Možná ano a možná je vám to jasné jako facka. Jenomže. Je to vaše práce a bez počítače jednoduše nedáte ani ránu.

Samozřejmě. Ale i tak se dá pro lepší držení těla a lepší zdraví udělat alespoň něco. I když nemáte příliš mnoho chuti nebo času.

Osvědčilo se mi 7 velmi nenáročných triků, jak úplně neztuhnout. Ráda se o ně s vámi podělím.

Stále stejná poloha trápí těla nebohá

Sedíte-li u textového editoru a zaujatě tvoříte masakrální článek, často v jedné pozici zůstáváte desítky minut až jednotky hodin. A dřevěníte. Proto měňte způsoby, kterými sedíte. (Hlavně si nedávejte nohu přes nohu. Škodí to zdraví hned několikrát.) Nebo si k psaní stoupněte.

Zvedněte zadek

Běžte si uvařit kafe. Dojděte si na záchod. Nevolejte na kolegu nebo partnera, nepište mu na chatu, ale vstaňte a zeptejte se ho z očí do očí. Jděte se projít. Prostě občas zvedněte zadek od počítače a běžte něco udělat. Nezapouštějte kořeny u pracovního stolu a protáhněte si své tělo i svou mysl.

Aaaaaaaaaaaaaaah

Tak je to správně. Pořádně se protáhněte. A na druhou stranu… Je to fajn, že? Stačí přirozený pohyb v těch místech, kde se cítíte dřevění a unavení. Jděte tak daleko, jak je vám to příjemné. Použijte ruce, otáčejte se v pase, kružte rameny, narovnejte si záda. Lepší?

A teď se uvolněte…

Po protažení je tu další příjemná činnost. Na chvíli vypněte. Můžete vědomě “uvolňovat sval po svalu” při meditační hudbě. Nebo máte radši metal? A co naopak udělat něco energického (tanec? rychlá procházka?), co vám rozproudí krev a šedé buňky mozkové? Nechám to na vás.

Cvičte. Stačí trochu

Když se řekne cvičení, obvykle to vyvolá dvě reakce. Někteří oplývají nadšením, protipóly zase začnou reptat. Přitom to může být vcelku příjemná činnost. Stačí si vybrat to cvičení, které vás alespoň trochu baví. Já osobně mám ráda Pět tibeťanů. Je to skvělé protažení a posílení těla, i když čakry považujete za nesmysl. A pokud neděláte všech 21 opakování každého ritu, je poměrně rychlé.

Když sezení, tak kvalitní

Kupte si zdravotní kancelářskou židli. Nebo si tu svoji stávající vytuňte. Moje fyzioterapeutka (klientům pomáhá více než 15 let) radí záda podpořit bederním válečkem přibližně ve výšce pasu. Celkově se pak totiž mnohem méně hrbíte. Nejlepší je sezení bez područek, mírně nakloněné dopředu a ne dozadu (nevede pánev do zaklonění).

Jen pro odvážné. Skutečně?

Podložka pod tělo posetá ostrými hroty. Iplikátor. Ne, není to žádná pomůcka pro BDSM. Ve skutečnosti je položit se na ni mnohem snesitelnější, než jak to na první pohled vypadá. Zprvu trochu pichlavý pocit brzo vystřídá příjemné teplo. Je to super vychytávka, díky které zmírníte spoustu různých bolestí a je skvělá pro relaxaci. Vážně 🙂

 

Iplikátor

 

Mám pro vás ještě jeden tip. Pokud psaní střídáte s pohybem, myslíte na to a děláte to poměrně často, a přesto máte pravidelně se opakující bolesti, zřejmě je něco špatně. Může se jednat o nějaký přetrvávající zdravotní problém, který je potřeba řešit s odborníkem.

Pokud budu mluvit z osobní zkušenosti, vracely se mi prudké bolesti zápěstí. Sice vždy po pár dnech odezněly, ale vracely se s pravidelnou jistotou. Terapeutka Dornovy metody mi řekla, že je to od krční páteře, a páteř mi srovnala. Celou. Návštěvu jsem opakovala ještě asi jednou nebo dvakrát a od té doby… Mám pokoj 🙂 Takže Dornovu metodu mohu jen doporučit.

Hýbejte se a pište 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *